پشتیبانی مرکز تماس و ثبت سفارش *24 ساعته* در 7 روز هفته

علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی سامسونگ + راهکار رفع مشکل

علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی سامسونگ + راهکار رفع مشکل
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای همین مقاله به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

نمایندگی تعمیر سامسونگ با بیش از 10 سال سابقه در تعمیرات تخصصی لوازم خانگی سامسونگ، خدمات تعمیر، سرویس و نصب تمامی مدل‌های لوازم خانگی را برای مشتریان فراهم می‌آورد. شما می‌توانید با پر کردن فرم یا تماس با شماره موجود در سایت درخواست خود را ثبت نمائید.

جدول محتوا

یکی از مشکلات متداول انواع ماشین‌های ظرفشویی از جمله ظرفشویی سامسونگ، عدم تخلیه آب است که به دلایل گوناگونی رخ می‌دهد. اگر آب ماشین ظرفشویی به درستی تخلیه نشود، ممکن است آب به بیرون نشت کند و مشکلات زیادی را برای شما به وجود آورد از این رو می‌بایست این ایراد را سریعا برطرف کنید. در این مقاله علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی سامسونگ و مواردی که باید برای رفع مشکل بررسی کنید، بیان شده است.

چرا آب ماشین ظرفشویی سامسونگ تخلیه نمی شود؟

چرا آب ماشین ظرفشویی سامسونگ تخلیه نمی شود؟

یکی از رایج‌ترین مشکلات ماشین ظرفشویی، زمانی است که دستگاه آب را تخلیه نمی‌کند. فرض کنید پس از پایان فرایند شستشو و باز کردن درب ظرفشویی متوجه شوید مقدار زیادی آب کف دستگاه جمع شده است. علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی چیست؟

  1. کثیف بودن فیلتر ماشین ظرفشویی
  2. کثیفی یا خرابی پمپ تخلیه
  3. نوع مواد شوینده
  4. گرفتگی یا پیچ خوردگی شیلنگ تخلیه
  5. ایراد در برد الکترونیکی

نحوه رفع مشکل تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی

برخی مواقع می‌توانید مشکل تخلیه نشدن آب ظرفشویی را با تمیز کردن فیلتر یا بررسی سایر موارد جزئی برطرف کنید. اما گاهی ممکن است خرابی پمپ تخلیه یا ایراد در برد علت بروز این مشکل باشد. در اینصورت باید رفع مشکل را به نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی سامسونگ بسپارید تا مشکل دستگاه به صورت اصولی برطرف شود.

برای رفع مشکل باقی ماندن آب کف ماشین ظرفشویی و عیب یابی ظرفشویی سامسونگ به صورت زیر عمل کنید:

فیلتر ماشین ظرفشویی را تمیز کنید

بهترین راه برای جلوگیری از بروز این مشکل (عدم تخلیه آب ظرفشویی) این است که فیلتر ماشین ظرفشویی را حداقل یک بار در ماه با سرکه سفید و جوش شیرین تمیز کنید. اگر ظروف به خوبی در ظرفشویی تمیز نمی‌شوند، تکه‌های غذا روی آنها باقی می‌ماند یا ماشین ظرفشویی بوی نامطبوعی دارد، باید فیلتر را تمیز کنید.

برای تمیز نگه داشتن فیلتر ظرفشویی به موارد زیر توجه داشته باشید:

  1. قبل از اینکه ظروف را در ماشین ظرفشویی قرار دهید، مواد غذایی اضافی را از روی ظروف پاک کنید.
  2. ماهی یک بار یک چرخه شستشو را اجرا کنید تا از تجمع چربی داخل دستگاه و فیلتر جلوگیری کنید. (دو فنجان سرکه سفید مقطر را در یک ظرف باز روی قفسه بالایی قرار دهید. یک چرخه منظم شستشو با آب گرم را اجرا کنید تا تمیز کردن کامل شود.)

از مواد شوینده باکیفیت و مخصوص ماشین ظرفشویی استفاده کنید

از مواد شوینده باکیفیت و مخصوص ماشین ظرفشویی استفاده کنید

یکی دیگر از دلایل تخلیه نشدن آب ماشین سامسونگ، استفاده از شوینده‌های بی کیفیت و نامرغوب است. در صورت عدم استفاده از شوینده‌های مخصوص ماشین ظرفشویی، علاوه بر تمیز نشدن ظروف و باقی ماندن لک و سفیدی روی آنها می‌توانیم شاهد بروز مشکل در سیستم تخلیه آب نیز باشیم.

مواد شوینده ماشین ظرفشویی از محصولات ضروری برای تمیز نگه داشتن ظروف هستند و در اشکال مختلف مانند قرص، پودر و مایع ظرفشویی وجود دارند. قرص‌های ماشین ظرفشویی راحت و موثرند اما ممکن است قیمت بالاتری نسبت به سایر شوینده‌ها داشته باشند. شوینده‌های مایع مقرون به صرفه‌تر هستند اما ممکن است برای از بین بردن لکه‌های سخت موثر نباشد.

مواد شوینده پودری نیز موثر و مقرون به صرفه هستند اما اگر به درستی از آن استفاده نشود، می‌تواند باعث کف زیاد در ظرفشویی شود. قبل از تصمیم گیری، مزایا و معایب هر نوع شوینده را بسنجید تا بتوانید شوینده مناسب را پیدا کنید.

نکته مهم اینکه حتما از شوینده های مخصوص ماشین ظرفشویی استفاده کنید و از ریختن مایع ظرفشویی معمولی داخل ماشین ظرفشویی خودداری کنید.

شیلنگ تخلیه ظرفشویی را تمیز کنید

دلیل تخلیه نشدن کامل آب ماشین ظرفشویی می‌تواند پیچ خوردگی یا کثیفی شیلنگ تخلیه باشد. برای بررسی و تمیز کردن شیلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ماشین ظرفشویی را خاموش کرده و از برق بکشید.
  • بررسی کنید که شیلنگ تخلیه هیچگونه پیچ و تابی نداشته باشد. در صورت پیچ خوردگی، آنها را صاف کنید. (ممکن است آب داغی در شیلنگ وجود داشته باشد. بنابراین آن را با احتیاط صاف کنید و انتهای آن را در یک سطل قرار دهید تا تخلیه شود.)
  • همچنین می‌توانید شیلنگ را به طور کامل از ماشین ظرفشویی خارج کرده و با آب داغ تمیز کنید. (اگر شیلنگ قدیمی شده بهتر است آن را تعویض کنید.)
  • شیلنگ تخلیه را دوباره وصل کنید و ماشین ظرفشویی را به برق بزنید.
  • ظرفشویی را روی سریع‌ترین چرخه تنظیم کنید.
  • پس از آن بررسی کنید که آیا ماشین ظرفشویی فرایند تخلیه را به درستی انجام می‌دهد یا خیر.

پمپ تخلیه و برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی را بررسی کنید (توسط تکنسین)

پمپ تخلیه و برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی را بررسی کنید (توسط تکنسین)

اگر با بررسی موارد گفته شده مشکل برطرف نشد ممکن است ایراد از پمپ تخلیه و برد اصلی باشد. با توجه به اینکه بررسی این قطعات تخصصی است و به مهارت کافی در زمینه تعمیرات نیاز دارد، لازم است از تعمیرکار ظرفشویی سامسونگ کمک بگیرید.

در صورتی که علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی سامسونگ ایراد در این قطعات باشد، می‌بایست برای تعمیر یا تعویض آنها اقدام کنید.

جمع بندی

تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی سامسونگ یکی از مشکلات این دستگاه است که معمولا به دلیل کثیف بودن فیلتر یا شیلنگ تخلیه رخ می دهد. اگر پس از اتمام فرایند شستشو و باز کردن درب ظرفشویی متوجه شدید که آب تخلیه نشده و کف دستگاه باقی مانده است، ممکن است ایرادی در سیستم تخلیه به وجود آمده باشد.

ابتدا از تمیز بودن فیلتر مطمئن شوید. سپس بررسی کنید که شیلنگ تخلیه دچار پیچ خوردگی نشده باشد. برای جلوگیری از آسیب به ظرفشویی نیز حتما از شوینده های مرغوب و باکیفیت استفاده کنید. در صورتی که با بررسی این موارد همچنان مشکل پابرجا بود، احتمالا پمپ تخلیه و برد دچار مشکل شده است که باید برای تعمیر یا تعویض آنها اقدام کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید