پشتیبانی مرکز تماس و ثبت سفارش *24 ساعته* در 7 روز هفته

علت شستشوی طولانی مدت ماشین ظرفشویی سامسونگ

علت شستشوی طولانی مدت ماشین ظرفشویی سامسونگ
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای همین مقاله به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

نمایندگی تعمیر سامسونگ با بیش از 10 سال سابقه در تعمیرات تخصصی لوازم خانگی سامسونگ، خدمات تعمیر، سرویس و نصب تمامی مدل‌های لوازم خانگی را برای مشتریان فراهم می‌آورد. شما می‌توانید با پر کردن فرم یا تماس با شماره موجود در سایت درخواست خود را ثبت نمائید.

جدول محتوا

ممکن است این سوال برای کاربران پیش بیاید که شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی ممکن است چقدر طول بکشد؟ زمان شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی متفاوت است و به عوامل گوناگونی بستگی دارد. می‌توانید با یادگیری در مورد نحوه کار ماشین ظرفشویی و آشنایی با برنامه های شستشو و زمان هر چرخه شستشو، اطمینان حاصل کنید که ماشین ظرفشویی به طور موثر کار می‌کند. اما علت شستشوی طولانی ماشین ظرفشویی سامسونگ چیست؟

چرخه ماشین ظرفشویی چقدر طول می کشد؟

چرخه ماشین ظرفشویی چقدر طول می کشد؟

در حالی که زمان شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی بستگی به چرخه انتخابی شما دارد، مدت زمان شستشوی ظروف می‌تواند بین 1.5 تا 4 ساعت باشد.

میانگین زمان کارکرد ماشین ظرفشویی بر اساس میزان کثیف بودن ظروف، دمای آب و … متفاوت است. در ادامه برخی از چرخه‌های شستشوی ماشین ظرفشویی سامسونگ و زمان آنها بیان شده است:

  • Prewash Cycle (پیش شستشو): ۶ تا ۸ دقیقه
  • Sanitize Cycle (چرخه ضدعفونی): ۳ تا ۳.۵ ساعت
  • Normal Wash (شستشوی نرمال): ۱.۵ تا ۲ ساعت
  • Quick Wash (چرخه شستشوی سریع): ۳۰ تا ۶۰ دقیقه
  • Heavy Wash (چرخه شستشوی سنگین): ۲.۷۵ تا ۴ ساعت

عوامل موثر بر شستشوی طولانی مدت ماشین ظرفشویی سامسونگ

از مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار در تعیین زمان شستشوی ظروف در ظرفشویی، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دمای آب: اکثر ماشین‌های ظرفشویی از دمای آب 140 درجه فارنهایت استفاده می‌کنند. بدون این، ماشین ظرفشویی شما نیاز به گرم کردن آب دارد و این باعث افزایش انرژی مصرفی و زمان کارکرد آن می‌شود.

نوع مواد شوینده: شوینده‌های مایع و ژل سریعتر از شوینده های پودری حل می‌شوند. برای سرعت بخشیدن به چرخه، پودر را از قبل در دیسپنسر حل کنید.

فشار آب: اگر فشار آب پایینی دارید، پر کردن ماشین ظرفشویی بیشتر طول می‌کشد و می تواند علت شستشوی طولانی ماشین ظرفشویی سامسونگ باشد.

سن و نوع ماشین ظرفشویی: زمان شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی‌های قدیمی ممکن است بیشتر باشد. ماشین ظرفشویی‌های کم مصرف به گونه‌ای طراحی شده اند که آب و انرژی کمتری مصرف کنند، اما چرخه طولانی‌تری هم دارند.

اندازه و نوع بار: شستن بار کامل از ظروف بسیار کثیف نسبت به ظروف شیشه ای که کمتر استفاده شده‌اند زمان بیشتری می‌برد.

برنامه شستشوی انتخاب شده: برخی از برنامه‌های شستشوی ماشین ظرفشویی سامسونگ زمان بیشتری نسبت به دیگر برنامه‌ها برای تمیز کردن کامل ظروف نیاز دارند. ممکن است برنامه‌ای را انتخاب کرده باشید که زمان طولانی‌تری نیاز دارد. می‌توانید برنامه‌ شستشوی سریع‌ را انتخاب کنید تا زمان شستشو کاهش یابد.

برخی از ماشین‌ ظرفشویی‌ها دارای چرخه خودکار یا چرخه شستشوی هوشمند هستند که اندازه بار و کثیف بودن آن را تشخیص می‌دهد. این چرخه ممکن است بیش از حد انتظار طول بکشد.

عیب یابی ماشین ظرفشویی که زمان شستشوی طولانی دارد

عیب یابی ماشین ظرفشویی که زمان شستشوی طولانی دارد

اگر ماشین ظرفشویی جدیدی دارید، ممکن است متوجه شوید که اولین چرخه شما برای مدت نسبتا طولانی کار می‌کند. این ممکن است به دلیل کالیبراسیون سنسور باشد، بنابراین این چرخه را قطع نکنید! در عوض، اجازه دهید مسیر خود را طی کند. این به سنسورهای شما کمک می‌کند تا عملکرد خوبی را تنظیم کنند.

اگر به نظر می‌رسد چرخه های بعدی ماشین ظرفشویی سامسونگ نیز بیشتر از حد لازم طول می‌کشد، ممکن است علت آن موارد گوناگونی باشد:

اولا ممکن است به خاطر کثیفی بیش از حد ظروف باشد. اگر ظروف خیلی کثیف هستند، سنسورهای ماشین ظرفشویی به‌طور پیش‌فرض چرخه شستشو را طولانی‌تر می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که ظروف به درستی تمیز می‌شوند.

اگر  منطقه دارای آب سخت، رسوب آهک یا مواد معدنی است، این می‌تواند با سنسورها تداخل داشته باشد و باعث شود که آنها به حالت پیش فرض در حالت طولانی تر قرار گیرند. بهتر است از نمک ظرفشویی استفاده کنید.

برای عیب یابی ماشین ظرفشویی سامسونگ که مدت زمان شستشوی ظروف را طولانی می‌کند، بهتر است موارد زیر را بررسی کنید:

به دنبال گرفتگی و رسوب باشید، اگر ظروف خود را قبل از بارگذاری آبکشی نکنید، ممکن است فیلتری که از مسدود شدن ضایعات مواد غذایی در فاضلاب جلوگیری می‌کند، مسدود شده باشد. همچنین باید شیلنگ تخلیه را بررسی کنید تا مطمئن شوید که گرفتگی وجود نداشته باشد.

در صورت شستشوی طولانی ماشین ظرفشویی سامسونگ موتور ماشین ظرفشویی، تسمه‌ها، ترموستات و سنسورها را بررسی کنید.

ممکن است مشکل مکانیکی یا الکتریکی وجود داشته باشد که باعث می‌شود دستگاه شما بیشتر کار کند. برای رفع این مشکلات لازم است از نمایندگی تعمیرات سامسونگ راهنمایی بگیرید.

بررسی کنید که آیا عملکردهایی را به چرخه‌ ظرفشویی اضافه کرده اید یا خیر. به عنوان مثال، اضافه کردن عملکرد خشک کردن به چرخه، زمان کارکرد ماشین ظرفشویی و مصرف انرژی را افزایش می‌دهد.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید