پشتیبانی مرکز تماس و ثبت سفارش *24 ساعته* در 7 روز هفته

علت نشت آب از کولر گازی سامسونگ + راهکارهای رفع مشکل

علت نشت آب از کولر گازی سامسونگ + راهکارهای رفع مشکل
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای همین مقاله به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

نمایندگی تعمیر سامسونگ با بیش از 10 سال سابقه در تعمیرات تخصصی لوازم خانگی سامسونگ، خدمات تعمیر، سرویس و نصب تمامی مدل‌های لوازم خانگی را برای مشتریان فراهم می‌آورد. شما می‌توانید با پر کردن فرم یا تماس با شماره موجود در سایت درخواست خود را ثبت نمائید.

جدول محتوا

نشت آب از کولر گازی سامسونگ مشکلی رایج است که می‌تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. این مشکل نه تنها می‌تواند آزاردهنده باشد، بلکه می‌تواند به اموال شما نیز آسیب برساند. در این مقاله، به بررسی علت نشت آب از کولر گازی سامسونگ و راه حل‌های رفع آنها می‌پردازیم.

ساختار کولر گازی و نحوه کار آن چگونه است؟

کولر گازی، یک سیستم تهویه هوای مکانیزه است که برای خنک کردن فضاهای داخلی استفاده می‌شود. ساختار اصلی آن شامل چند بخش اصلی است: کمپرسور، مبدل گرمایی، رادیاتور، و شیر ترمواستاتیک. در ابتدا، کمپرسور کار می‌کند و گاز فشرده شده را به دست می‌آورد. سپس، گاز فشرده شده به مبدل گرمایی منتقل می‌شود که در آن گاز گرم تبدیل به مایع خنک شده و سپس به رادیاتور منتقل می‌شود.

این روند منجر به تبدیل مایع به گاز می‌شود و حرارت از محیط جذب می‌شود. در نهایت، گاز خنک شده به دوباره کمپرسور بازمی‌گردد و چرخه مجدداً شروع می‌شود. این فرآیند باعث خنک شدن هوای محیط و تهویه مناسب فضا می‌شود.

علت چکه کردن آب از کولر گازی سامسونگ

علت چکه کردن آب از کولر گازی سامسونگ

انسداد ناودانی: ناودانی سینی تخلیه آب در زیر پنل داخلی کولر گازی قرار دارد و وظیفه جمع آوری و هدایت آب حاصل از تراکم را به سمت لوله تخلیه بر عهده دارد. اگر ناودانی مسدود شود، آب می‌تواند از آن سرریز شده و نشت کند.

عدم جایگذاری صحیح لوله تخلیه: لوله تخلیه آب باید به درستی در ناودانی قرار گرفته و به سمت پایین شیب داشته باشد تا آب به راحتی از آن خارج شود. اگر لوله تخلیه به درستی نصب نشده باشد، آب می‌تواند نشت کند.

کمبود گاز مبرد: گاز مبرد برای خنک کردن هوا در کولر گازی ضروری است. اگر سطح گاز مبرد کم باشد، می‌تواند باعث یخ زدگی کویل اواپراتور شود. یخ زدگی کویل اواپراتور می‌تواند منجر به نشت آب شود. یکی از نشانه های کمبود گاز کولر گازی سامسونگ، نشت آب از دستگاه است.

عایق نبودن لوله‌های کولر گازی: در صورت عدم عایق بندی مناسب لوله‌های کولر گازی، در هوای سرد، رطوبت هوا می تواند وارد لوله های کندانسور شده و به قطرات آب تبدیل شود. این قطرات آب می توانند از لوله ها چکه کرده و نشت کنند.

کثیف شدن فیلتر هوا: فیلتر هوای کثیف می‌تواند جریان هوا را مسدود کند و باعث یخ زدگی کویل اواپراتور شود. یخ زدگی کویل اواپراتور می‌تواند منجر به نشت آب شود. بنابراین تمیز کردن فیلترهوای سامسونگ به طور منظم، اهمیت زیادی دارد و می تواند از بروز مشکلات این چنینی جلوگیری کند.

خرابی پمپ تخلیه، علت نشت آب از کولر گازی سامسونگ: پمپ تخلیه وظیفه دارد آب را از سینی تخلیه به بیرون از منزل هدایت کند. اگر پمپ تخلیه خراب شود، آب می تواند در سینی تخلیه جمع شده و نشت کند.

شکستگی سینی یا قاب ناودانی کولر گازی: اگر سینی یا قاب ناودانی ترک خورده یا شکسته باشد، آب می تواند از آن نشت کند.

رفع مشکل نشت آب از کولر گازی سامسونگ

رفع مشکل نشت آب از کولر گازی سامسونگ

در صورت آبریزی کولر گازی سامسونگ، موارد زیر را برای رفع مشکل بررسی کنید.

  • ناودانی و لوله تخلیه را بررسی کنید: ناودانی و لوله تخلیه را از نظر انسداد بررسی کنید. اگر ناودانی مسدود شده است، آن را تمیز کنید. اگر لوله تخلیه به درستی نصب نشده است، آن را در جای خود قرار دهید.

  • سطح گاز مبرد را بررسی کنید: برای بررسی سطح گاز مبرد باید با تکنسین کولر گازی سامسونگ تماس بگیرید.

  • لوله‌های کولر گازی را عایق بندی کنید: برای عایق بندی لوله‌های کولر گازی باید از عایق مناسب استفاده کنید.

  • فیلتر هوا را تمیز کنید: فیلتر هوا را به طور مرتب (حداقل ماهیانه یکبار) تمیز کنید.

  • پمپ تخلیه را بررسی کنید: اگر پمپ تخلیه خراب شده است، باید آن را تعویض کنید. برای بررسی و تعویض پمپ تخلیه از نمایندگی تعمیرات سامسونگ راهنمایی بگیرید.

  • سینی و قاب ناودانی را بررسی کنید: اگر سینی یا قاب ناودانی ترک خورده یا شکسته است، باید آن را تعویض کنید.

نکات مهم:

  • اگر متوجه نشت آب از کولر گازی سامسونگ خود شدید، باید فوراً برای رفع مشکل اقدام کنید.

  • برای بررسی و تعمیر کولر گازی خود باید از یک تکنسین کولر گازی مجرب کمک بگیرید.

  • عدم توجه به نشت آب از کولر گازی می تواند به آسیب به اموال شما و همچنین رشد کپک و قارچ منجر شود.

این مطلب چقدر مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید