پشتیبانی مرکز تماس و ثبت سفارش *24 ساعته* در 7 روز هفته

نحوه تمیز کردن تلویزیون (اصولی و حرفه ای)

نحوه تمیز کردن تلویزیون (اصولی و حرفه ای)
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای همین مقاله به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

نمایندگی تعمیر سامسونگ با بیش از 10 سال سابقه در تعمیرات تخصصی لوازم خانگی سامسونگ، خدمات تعمیر، سرویس و نصب تمامی مدل‌های لوازم خانگی را برای مشتریان فراهم می‌آورد. شما می‌توانید با پر کردن فرم یا تماس با شماره موجود در سایت درخواست خود را ثبت نمائید.

جدول محتوا

مانند هر کالای الکترونیکی، تلویزیون‌ها گرد و غبار را جذب می‌کنند. خوشبختانه، نحوه تمیز کردن تلویزیون صفحه تخت نسبتا ساده است و به زمان کمی نیاز دارد. چه تلویزیون ال سی دی یا پلاسما داشته باشید، همه تلویزیون‌های صفحه تخت از مواد نازک و انعطاف پذیر ساخته شده‌اند و باید به آرامی با آنها رفتار کرد. تلویزیون‌ها اجزای بسیار حساسی دارند و استفاده از پاک کننده‌های شیمیایی ممکن است منجر به آسیب به صفحه نمایش شوند. حتی حوله‌های معمولی آشپزخانه یا دستمال کاغذی نیز می‌توانند باعث ایجاد خط و خش روی صفحه نمایش شوند. در اینجا نحوه تمیز کردن تلویزیون و جلوگیری از آسیب‌های پرهزینه آورده شده است.

نحوه تمیز کردن تلویزیون

یادگیری نحوه تمیز کردن صحیح صفحه تلویزیون بسیار مهم است. این امر نه تنها به مرتب نگه داشتن خانه شما کمک می‌کند، بلکه تضمین می‌کند که شما و سایر افراد می‌توانید هنگام تماشای فیلم یا نمایش مورد علاقه خود از یک تصویر واضح و بدون رگه لذت ببرید. همچنین توجه به این نکته مهم است که هنگام تمیز کردن وسایل الکترونیکی مانند تلویزیون باید ملاحظات خاصی را در نظر داشت تا از آسیب به صفحه نمایش تلویزیون جلوگیری شود.

یک بار در هفته تلویزیون را تمیز کرده تا گرد و غبار و اثر انگشت جمع شده را پاک کنید. پاک کردن منظم تلویزیون از جمع شدن کثیفی و روغن روی صفحه نمایش جلوگیری می‌کند.

با یک پارچه خشک و نرم شروع کنید

با یک پارچه خشک و نرم شروع کنید

صفحه نمایش می تواند به راحتی خراشیده شود و حتی دستمال کاغذی حاوی الیافی است که می‌تواند به صفحه نمایش آسیب برساند. بهترین گزینه برای تمیز کردن صفحه تلویزیون استفاده از یک پارچه میکروفیبر نرم و ضد الکتریسیته ساکن است – نوعی که برای تمیز کردن عینک و لنز دوربین استفاده می‌شود – با حرکت دایره‌ای صفحه تلویزیون را پاک کنید. به آرامی صفحه نمایش را با یک پارچه خشک پاک کنید تا گرد و غبار و سایر زباله ها پاک شود، اما خیلی محکم فشار ندهید.

همچنین ممکن است بخواهید بدنه تلویزیون را پاک کنید و مطمئن شوید که گرد و غبار دریچه‌هایی را که به دفع گرما کمک می‌کنند مسدود نمی‌کند. اگر تلویزیون روی پایه است و به دیوار متصل نیست، با یک دست آن را تمیز کنید و با دست دیگر تلویزیون را نگه دارید تا از واژگونی دستگاه جلوگیری کنید.

اگر لکه‌هایی وجود دارد که به سختی پاک می‌شوند، می‌توانید پارچه را کمی با آب مقطر مرطوب کنید و صفحه را به آرامی تمیز کنید. آب را مستقیما روی صفحه نپاشید زیرا اگر آب به داخل دستگاه نفوذ کند، ممکن است باعث شوک یا خرابی قطعات شود.

برای سرسخت‌ترین لکه‌ها، می‌توانید از محلول مایع ظرفشویی بسیار ملایم رقیق شده با آب استفاده کنید، یک بار دیگر روی پارچه و نه روی خود تلویزیون استفاده کنید. به ویژه صفحه نمایش‌های LCD به فشار بسیار حساس هستند و می‌توانند به راحتی خراشیده شوند، بنابراین به شدت فشار ندهید.

اگر برای تمیز کردن تلویزیون از یک پارچه مرطوب استفاده می‌کنید، یک بار دیگر با پارچه خشک روی صفحه بکشید تا هرگونه لک و رگه‌ را از بین ببرید.

برای تمیز کردن صفحه تلویزیون از مواد شیمیایی مضر اجتناب کنید

الکل و آمونیاک که در پاک کننده‌های پنجره وجود دارد، می‌تواند تلویزیون گران قیمت شما را خراب کند، بنابراین از این پاک کننده‌ها استفاده نکنید. اگر تصمیم دارید از یک “پاک کننده صفحه” استفاده کنید – که واقعا هم به آن نیاز ندارید، نوعی را انتخاب کنید که حاوی الکل، آمونیاک یا استون نباشد. همچنین، از پاک کننده‌هایی که حاوی مواد ساینده هستند که می‌توانند صفحه را خراش دهند، استفاده نکنید.

از پاک کننده ایمن صفحه استفاده کنید

از پاک کننده ایمن صفحه استفاده کنید

مقدار کمی از محصول تمیزکننده مناسب صفحه را روی یک پارچه نرم اسپری کنید – هرگز مستقیما روی خود صفحه نمایش قرار ندهید – و تلویزیون را با حرکتی درست و رفت و برگشتی پاک کنید. بررسی کنید که پاک کننده برای نوع خاصی از صفحه نمایشی که تمیز می‌کنید ایمن باشد. در صورت لزوم این کار را تکرار کنید تا نواحی چرب یا لکه‌های اثر انگشت پاک شود. همچنین فراموش نکنید که قسمت بالایی و پایه تلویزیون را به آرامی پاک کنید.

ریموت کنترل تلویزیون را فراموش نکنید

اکثر تلویزیون‌ها دارای کنترل از راه دور هستند، اگرچه ممکن است تمیز کردن آن آسان به نظر برسد، اما باید کمی به آن توجه کنید. خارج کردن باتری‌ها به جلوگیری از خوردگی و آسیب به محفظه باتری کمک می‌کند. اگر گرد و غبار یا کثیفی زیادی روی کنترل از راه دور دارید، یک پارچه میکروفایبر تمیز را مرطوب کنید و به آرامی روی یا زیر همه دکمه‌ها بمالید تا از آلودگی پاک شوند.

علاوه بر این، برای تمیز و ضدعفونی کردن کنترل از راه دور، می‌توانید از یک دستمال ضدعفونی کننده برای حذف باکتری‌ها، میکروب ها، اثر انگشت و هر گونه کثیفی دیگر استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که دستمال تمیز کننده مرطوب است اما خیس نیست تا از ورود مایع به داخل کنترل جلوگیری شود. مدتی را صرف تمیز کردن بین دکمه‌ها کنید زیرا زباله‌ها به راحتی در اینجا جمع می‌شوند.

بیشتر بخوانید: علت و نشانه های سوختن بک لایت تلویزیون سامسونگ

اشتباهاتی که هنگام تمیز کردن تلویزیون باید از آنها اجتناب کرد

برای اینکه هنگام تمیز کردن صفحه تلویزیون به آن آسیب وارد نشود، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • صفحه‌ تلویزیون‌های مدرن ظریف هستند و نیاز به لمس ملایم دارند. فشار شدید یا استفاده از یک پارچه زبر می‌تواند به سرعت به صفحه نمایش آسیب برساند.
  • تمام پاک کننده‌های مرطوب باید ابتدا روی یک پارچه اسپری شوند و سپس با استفاده از پارچه آغشته به اسپری، صفحه تلویزیون پاک شود. اسپری کردن مستقیم روی صفحه می‌تواند لکه‌هایی ایجاد کند که به سختی از بین می‌روند. علاوه بر این نفوذ آب و رطوبت می‌تواند باعث آسیب به قطعات تلویزیون شود و شما را مجبور به صرف هزینه برای تعمیرات تلویزیون کند.
  • شما فقط به مقدار کمی پاک کننده مناسب برای صفحه نمایش نیاز دارید. استفاده بیش از حد باعث آسیب به صفحه نمایش می‌شود.

جمع بندی

اگر ابزار و تکنیک‌های مناسبی در اختیار داشته باشید، تمیز کردن صفحه تلویزیون می‌تواند یک کار سریع و آسان باشد. همیشه دستورالعمل‌های پاک‌کننده را بخوانید و قبل از تمیز کردن، تلویزیون خود را خاموش کرده و از برق بکشید. پارچه میکروفایبر بهترین وسیله برای تمیز کردن تلویزیون است و فراموش نکنید که دریچه‌ها، پورت‌ها و ریموت را برای عملکرد بهینه و افزایش طول عمر تلویزیون تمیز کنید.

هنگام تمیز کردن تلویزیون، به یاد داشته باشید که هرگز نباید از مواد شیمیایی خشن استفاده کنید. آمونیاک و الکل می‌توانند به اجزای حساسی که صفحه نمایش را تشکیل می‌دهند آسیب بزنند. برای تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون معمولا فقط به یک پارچه نرم و کمی آب نیاز دارد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید